Blog

Bahar Depresyonunun Belirtileri ve Çözümleri 

11 Mayıs 2021 Yaşam 3 dk.

Bahar Depresyonunun Belirtileri ve Çözümleri 

Bahar ayları doğanın canlanmasıyla birlikte kışın kasvetli günlerini geride bıraktığımız zamanlardır. Doğanın canlanması eşliğinde insan yaşamının da canlanması, enerjisinin yükselmesi beklenir. Ancak herkes için durum bu şekilde değildir. Yapılan araştırmalar bahar depresyonu olarak adlandırılan ve kişilerin çok daha halsiz, keyifsiz ve depresif hissetmelerine neden olan duygu durum değişikliklerinin çok yaygın olduğunu göstermektedir. İlk bakışta mevsimsel depresyon sonbahar ayları ile birlikte başlayan ve kışın kasveti ile ağırlaşan bir duygu durum hali olarak bilinse de yapılan araştırmalar neticesinde özellikle Nisan ayının mevsimsel depresyonun en yoğun yaşandığı ay olduğu görülmüştür.  

Bahar Depresyonu Neden Olur?

Havanın değişmesiyle insan bedeninde de ister istemez değişimler gerçekleşir. Doğanın uyanışı hormonlara etki ederken, bu durum bazı kişilerde alerji olarak da kendini gösterebilir. Tüm bu etmenler depresyonu tetikleyebilir. Bu depresyon hali bahar aylarında gerçekleştiği için de “bahar depresyonu” olarak adlandırılır.  

Değişim

Bahar depresyonunun temel nedeni hava koşullarında yaşanan değişimdir. İnsan psikolojisi değişimden hoşlanmaz, bu her ne kadar insanın kendisine itiraf edemediği bir durum olsa da büyük bir değişim yaşamak insanlar için zorlayıcıdır. Bahar depresyonu anksiyeteyi de beraberinde getirir. İnsanlar yaşadıkları değişimler üzerinde herhangi bir etkilerinin olmadığı durumlarda – hava durumları gibi – kolayca depresif bir ruh haline girebilirler. 

Hormonlar 

Mevsimsel duygu durum bozukluğu olarak adlandırılan depresyonun temel nedeni hava durumuna bağlı olarak hormon salınımının da değişmesidir. Bahar aylarıyla birlikte daha uzun süre günışığına maruz kalmak hormon dengesinde değişimlere neden olurken bu değişimlerin depresyona sebep olması da oldukça mümkün.

Alerji

Bahar aylarında doğanın uyanışı pek çok alerjinin başlangıcı anlamına gelir. Alerjiler kişilerin yaşam konforunu azaltır ve kötü hissetmelerine neden olur. Bitmek bilmeyen nezle hali, sürekli akan bir burun, ne yapılırsa yapılsın geçmeyen bir öksürük kişinin kendini hasta hissetmesinde etkilidir. Buna bağlı olarak da bahar depresyonu ortaya çıkabilir. 

Bahar Depresyonundan Nasıl Kurtulursunuz?

Bahar depresyonundan kurtulmak için öncelikle bu durumun size özel olmadığını ve pek çok insan ile benzer bir sorunu paylaştığınızı unutmamanız gerekir. Gerektiğinde profesyonel destek almak ve sorunlara daha kökten bir çözüm bulmanın yollarını da keşfedin. Avita Online Psikolog bahar depresyonundan kurtulmanız için gerekli desteği konfor alanınızdan çıkmadan, rahatça ulaşabileceğiniz sistemi ile her zaman yanınızdadır. Psikolojik destek almak depresyon ile mücadele etmenin en konforlu yöntemlerinden birisi olsa da farklı adımları deneyerek de hem yaşam kalitenizi yükseltebilir hem de bahar depresyonundan keyifle kurtulabilirsiniz. 

Egzersiz Yapın

Egzersiz yapmak vücudun tembelliğini ortadan kaldırmak için en etkili yöntemdir. Haftada bir kez ya da günde 10 dakika gibi hiç işe yaramayacağına inandığınız rutinlerde egzersiz yapmak bile ruh halinizin olumlu yönde etkilenmesine yardımcı olur. Fiziksel olarak aktif bir hayata sahip olan kişilerin depresyon yaşama ihtimali çok daha azdır. 

Bahar Temizliğine Başlayın

Bahar temizliği kültürel bir alışkanlık olarak gözükse de aslında kişinin kendini dinlendirmesi, ruhunu değişime hazırlaması için çok değerli bir ritüeldir. Fazlalıklardan kurtulmak, aklınızın bir ucunda kalan ve sizi meşgul eden yapılacaklar listesini ertelememek mevsimsel depresyona iyi gelecek adımlardan birisidir.

Kendinize Zaman Ayırın

Havaların ısınmaya başladığı bahar aylarında sabah uyandığınız zaman yataktan çıkmak çok daha kolaydır. Bu kolaylığı bir avantaja dönüştürün ve sabah saatlerinde kendinize zaman ayırmaya özen gösterin. Balkonda içilen bir bardak içecek, kısa bir meditasyon veya sadece yapılacaklar listesi hazırlamak gününüzün daha güzel geçmesine yardımcı olur.  

Beslenmenizi Kontrol Edin

İnsan içgüdüsel olarak kış aylarında daha yüksek karbonhidratlı beslenmeye meyillidir. Evrimsel bir alışkanlık olan bu durum “kışın kilo aldım” cümlesinin temel nedenlerinden birisidir. Kış aylarından daha az hareket etmek ve daha yüksek karbonhidratlı beslenmek vücudun dengesini bozar ve kişinin halsiz hissetmesine neden olur. Beslenmeden glisemik indeksi yüksek karbonhidratları çıkarmak, vitamin ve mineral alımını dengeleyecek bir beslenme planı yapmak daha iyi hissetmenizi sağlar.

Destek Alın

Bahar depresyonu ya da mevsimsel depresyon pek çok insanın yaşadığı duygu durum değişikliklerinden birisidir. Bu nedenle bahar aylarında endişeli, mutsuz ve depresif olduğunuz için kendinize kızmak yerine bu durum ile başa çıkmak için bir uzman ile görüşebileceğinizi unutmayın. Psikolojik destek almak günümüzde D vitamini takviyesi almak kadar gerekli ve doğal bir durumken kendinizi ön yargılarınız ile mutsuz bir yaşama mahkûm etmenize gerek olmadığını aklınızdan çıkarmamalısınız. Avita Online Psikolog, sizin için endişe nedeni olan konular hakkında uzmanlaşan profesyoneller ile görüşebileceğiniz ve sorunlarınızın temellerine inerek kökten çözüm bulmanıza yardımcı olan bir platformdur. Kendinize vereceğiniz ufak bir hediye ile endişelerinizden ve ruh halinizi olumsuz etkileyen duygu değişimlerinden uzaklaşabilirsiniz.

Avita Online Psikolog Yayında!