Blog

Çalışan Aidiyeti Nasıl Sağlanır?

28 Ekim 2020İnsan Kaynakları

Çalışan Aidiyeti Nasıl Sağlanır?

Bazen bazı firma sahiplerinden çalışanlarının iş yerini yeterince sahiplenmediği yönünde şikayetler duyarsınız. Çalışan aidiyeti ile ilgili yakınmalar ne yazık ki azımsanmayacak ölçüde... Peki, bunun nedeni nedir? Çalışanlar, hangi durumda bir iş yerini kendi iş yeri ya da evi gibi sahiplenir? Hangi durumda bunun tam tersi yaşanır? Öncelikle bir bakalım çalışan yani “personel aidiyeti” ne demek? 

Bir personelin iş yerini kendi iş yeri ya da evi gibi sahiplenmesi, bir sorun olduğunda onu kendi derdi gibi düşünüp çözüm bulmaya çalışması aidiyetin karşılığı olabilir. Diğer taraftan çalışan iş yerinde mutlu ise bu durumda yaşadığı bazı sorunları da görmezden gelerek çeşitli konularda işverene karşı anlayışlı davranabilir. Her iş yeri de böyle çalışanlara sahip olmak ister. Ancak aidiyet duygusunun oluşturulabilmesi için önce onun önemi kavranmalı ve sonrasında bunun için gerekli şartlar oluşturulmalıdır. Şirket içinde ise bunun oluşturulması için yeterli organizasyon her zaman bulunamayabilir. Şirket içi motivasyonu arttırmaya yönelik gerekli desteği dışarıdan almak da çalışan aidiyeti konusunda firmanızın güvenilirlik skorunu yükseltmenize yardımcıdır. 

Çalışanların Şirkete Olan Aidiyeti Neden Önemli?

Aidiyet duygusuna sahip olan bir çalışanın huzurlu ve mutlu bir şekilde çalıştığını görmek son derece olasıdır. Bu duyguyu oluşturabilmek, özellikle de stresli işlerde çalışan kişiler için iş yerine bağlılığı oluşturmak adına en çok üzerinde durulması gereken konulardan bir tanesidir.

Personel ya da çalışan aidiyeti, özellikle iş verimliliğinin yüksek olması, zor zamanlarda çalışan desteğinin daha gönüllü bir şekilde alınabilmesi için gereklidir. Eğer bir çalışan bulunduğu iş yerinde mutlu değilse, bir şekilde haksızlığa uğradığını düşünüyorsa bu durumda aidiyet duygusunun oluşması mümkün olmaz. Bütün bunların dışında çalışanın iş yeri ile bir sorunu bulunmayabilir. Ancak kafasına taktığı ev, özel hayat, sağlık gibi çeşitli konularda yaşadığı sorunlar ya da halletmesi gereken konular olabilir. 

Bu durumda gerekirse şirketlerin bu konuda da personeline ihtiyaç duydukları desteği sunmaları önemlidir. Bu amaçla çalışan destek programı kapsamında dışarıda halledilmesi gereken günlük hayatta çok fazla vakit kaybettiren bu işleri halletmek çok daha kolaydır. Örneğin çalışan bir kişi, şehir dışına seyahat için bilet alması ya da ayırtması gerektiğinde bunun için ekstra zamana ihtiyaç duyar. Belki doktor randevusu alması gerekebilir. Psikolojik anlamda kendini iyi hissetmeyebilir. Tüm bu açılardan bakıldığında çalışanın özel hayatında halletmesi gereken konularda yardım alınmasını sağlayan firmalar, çalışanları ile gerçek birer dostluk ilişkisi kurabilirler. Unutmayın ki gerçek dostluklar bir ömür boyu sürenlerdir.  

Çalışan Aidiyeti Oluşturmak İçin Şirketler Ne Yapmalı?

Personel aidiyeti oluşturmak isteyen firmaların özellikle dikkat etmesi gereken konulardan bir diğeri ise çalışanların iş ortamlarının ferahlığıdır. Bunun dışında ise çalışanlara motivasyon sağlayacak küçük sürprizler yapılması önerilebilir. Örneğin çalışanların doğum günü kutlamalarının şirket içinde hem küçük bir nefes alma hem de çalışanları mutlu etme açısından faydası büyüktür. Bu tür küçük organizasyonlar çalışanların her birinin ayrı ayrı önemsendiğini gösterir.

Çalışan aidiyeti oluşturmaya özen gösteren firmalar, çalışanlarının fikirlerine değer verir. İş dışında çözemedikleri bir sorun olduğunda ise onlara bütün enerjilerini işlerine verebilmeleri adına bu sorunu çözmede yardımcı olurlar. Böylece aslında şirket çalışanlarının sorunlarına çözüm bulmaktan öte onların canını sıkan faktörleri ortadan kaldırarak şirket içi motivasyonu arttırmaya odaklanırlar. 

Şirket içi motivasyon konusunu önemseyen, çalışanlarını birbirleri ile koordineli bir şekilde çalışmaya teşvik eden firmalar kazananlar arasında yer bulabilirler. Bu ortamı yaratamayan ya da yaratmaya özen göstermeyen firmalarda ise çalışanlar sık sık işten ayrılırlar. Ancak Avita Çalışan Destek Programı, size personel mutluluğu ile gelen verimin değerini anlatmaya yardımcı olur. 

Çalışan Aidiyeti ile Nasıl Başarılı Olunur?

Çalışan aidiyeti ile başarı yakalamak nasıl mümkün olur? Bir çalışanın iş yerinde değer gördüğünü ve çalıştığı ortamın ferah olduğunu düşünelim. Bu kişi baskı altında hissetmiyor ve gerektiğinde yöneticisi de dahil birçok çalışma arkadaşı ile fikir alışverişinde bulunabiliyor. Kendi fikirlerini rahatça ifade edebiliyor. Bu ortamda olmaktan mutlu... Böyle bir ortamda personel aidiyetinden bahsedebiliriz. Çalışan, böyle bir iş yerinde hem kalıcı olmak hem de şirketine değer katmak isteyecektir. 

Şirketinin kendisine değer verdiğini düşünen ve karşılığında da çalışan olarak kendisi de şirketine daha fazla katkıda bulunmak isteyen kişilerden oluşan bir ekip sistemi kurup uzun yıllar bu sistemden faydalanmak mı daha mantıklıdır? Yoksa çalışanların ihtiyaçlarını göz ardı ederek onları görmezden gelmek mi? İkisinden birini seçmek işverenlerin kendi tercihidir. Ancak kalıcı çalışanlar bulmak, hatta onları eğitmek, onlara değer vermek marka değeri açısından da büyük bir yatırım olacaktır. Siz de öncelikle markanıza ve şirket verimliliğinize yatırım yaparak Avita Çalışan Destek Programı ayrıcalıklarından faydalanabilirsiniz. 

Avita Çalışan Destek Programı ve Faydaları

Çalışan desteği, tam zamanlı ya da yarı zamanlı fark etmeksiniz bir firma bünyesine çalışan personelin kendini iş yerinde daha iyi hissetmesi amacıyla sağlanan desteklerden bir tanesidir. Avita Çalışan Destek Programının Yararları kısaca şu şekilde listelenebilir: 

  • Şirket içi motivasyonu arttırmaya yönelik, çalışanların iş yerinde verimliliğini arttıracak psikolojik destek verir. 
  • Personelin nasıl daha verimli bir çalışma yapabileceğine dair kendisine yönelik farkındalık yaratmayı amaçlar. 
  • İş yerinde yaşanan ve üstesinden gelinemeyeceği düşünülen bazı konularda rehberlik ederek çalışanların psikolojik açıdan yaşadığı zorlukları aşması için yardımcı olur. Bu durumdan dolayı yaşanan olumsuz psikolojik etkilerden korunmaya yönelik rehberlik hizmeti verir.
  • Kişilere iş dışında ihtiyaç duydukları otel rezervasyonu, sağlık hizmetleri, çocuk bakımı gibi konularda destek sağlar. Onlar için vakit bulup yapamadıkları aramaları ve rezervasyonları adeta bir sanal asistanmış gibi yapar.
  • Bütün bu ihtiyaçları gidermeye yönelik çözümler sunarak çalışanların iş yerinde mutlu ve verimli çalışmalarına yardım eder. 
  • Kafasında herhangi bir problem olmayan personelin bütün enerjisini ve yaratıcılığını işine vererek tam performansla çalışmasına yardım eder. 

Avita, personelinizin iş yerinde ya da iş dışında karşılaştığı zorlukları analiz ederek uzman kişilerce bunların nasıl çözülebileceği noktasında çözüm önerileri sunar. Burada amaç firmaların personel sorunlarını çözmeye yönelik olarak harcayacakları zamanı dış kaynak olarak yönetebilmektir. Böylece hem işveren hem de çalışan kişiler yaşanan zorluklar karşısında süreci daha kolay yönetebilirler. Özellikle de işverenler iş yönetimi dışında personel sorunlarına profesyonel çözümler bulmanın ve insana yatırım yapmanın kolaylığını yaşarlar. 

Siz de hem işiniz hem de personeliniz için verimliliği arttırmak adına Avita’nın eşsiz olanaklarından yararlanabilirsiniz. 

İletişim Formu

Detaylı bilgi almak için aşağıdaki formu doldurarak size ulaşmamızı sağlayabilirsiniz.