Blog

Evdeyken En Çok Rastlanan Teknolojik Sorunlar ve Çözümleri

04 Haziran 2021 Yaşam 3 dk.

Evdeyken En Çok Rastlanan Teknolojik Sorunlar ve Çözümleri

Evde çalışma kavramı pandemi ile birlikte artık hayatımızın olmazsa olmaz bir parçası haline geldi. Bu kavram pek çok avantaja sahip olmasının yanı sıra bazı dezavantajları da beraberinde getiriyor. Ek olarak, kişilerin teknolojik bir sorun yaşamaları halinde kolayca ulaşabilecekleri bir IT departmanının olmaması ya da ev ortamında bulunan teknolojik imkânların şirketin IT departmanı tarafından değerlendirilmesinin mümkün olmaması da evde çalışmanın dezavantajlarından biri olarak sayılabilir. Ofis ortamındayken yaşanan teknik sorunlara müdahale eden bir ekibin olması çalışma konforu açısından oldukça önemli. Bu departman olası bir teknolojik sorunda şirketin mevcut teknolojik altyapısına hâkim olması sebebiyle kısa sürede çözüm sunarken aynı imkânlara evlerde sahip olmak pek mümkün değil. Bunun yanı sıra herkesin teknolojiyle arasının çok iyi olmasını veya teknolojik sorunlara ilişkin çözümlerini bulmalarını beklemek de çok gerçekçi değil.

Evde çalışırken yaygın olarak karşılaşılabilecek teknolojik sorunlar karşısında neler yapılabileceğini konu alan yazımızda sizler de yaşadığınız sorunlara cevap bulabilirsiniz.  Sıklıkla yaşanan sorunların yanı sıra program ve ürün kurulumu, yazılım desteği, sistem hızlandırma, yedek alma, mail kurulumu ve virüs temizleme gibi teknolojik destek ihtiyacı olan konularda Avita Çalışan Destek Programı kapsamında sunulan TeknoDestek hizmeti en büyük yardımcınız olacak. Bu program kapsamında evde yaşadığınız teknolojik sorunlara Avita teknoloji danışmanları ile çözüm bulabilir, hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.

İnternet Bağlantısı

İnternet bağlantısı ile ilgili sorunlar evde çalışan insanların en çok yaşadığı teknolojik sorunlar arasında yer alır. Normalde ev internetindeki aksaklıklar sürekli evde zaman geçirmeyen kişiler tarafından kolayca fark edilmez ya da ciddi bir sorun haline gelmez. Genellikle de kendiliğinden düzelmesi beklenir ve bu gerçekleşir. Ancak sabah mesaisine evinde başlayan bir insan için internet bağlantısının sorunlu olması ciddi bir problemdir. İnternet bağlantısı sorunları internet sağlayıcısı, modem veya internete bağlanan cihazlar ile ilgili olabilir. Bu nedenle ilk adımda internet sağlayıcı ile iletişime geçilmesi gerekir. Eğer sağlayıcıdan kaynaklı bir kesinti yoksa ya da planlı bakım çalışması yapılmıyorsa modemi kapatıp açmak, internete bağlanan cihazları kapatıp açmak da sorunu çözmek için atılacak adımlar arasında yer alır. Tüm bunlar internet bağlantısı ile ilgili çözüm sunmuyorsa cihazlarda bir arıza olup olmadığının anlaşılması, modem ve internete bağlı cihazların internet protokollerinin incelenmesi gerekir. Bu noktada Avita Çalışan Destek Programı kapsamında verilen TeknoDestek hizmetinden yararlanarak daha detaylı incelemeleri teknoloji danışmanları ile yapmak mümkündür.

Bilgisayar Yavaşlıyorsa

Bilgisayarların normalden daha yavaş çalışması, açılan herhangi bir programın çalışmaya başlaması için uzun süre bekletmesi alışılmış bir durum değildir. Pek çok insan için bilgisayarın yavaşlaması doğrudan internet bağlantısı yavaşlığı anlamına gelse de farklı durumlar neticesinde yavaşlama meydana gelebilir. Şirket bilgisayarları güvenlik için özel önlemlerle çalıştırılır, virüs koruma programları sürekli aktiftir, şirketin özel internet ağı da bilgisayarlara virüs bulaşmasını engeller. Ancak evde çalışırken bu imkânlara erişmek mümkün değildir. Bilgisayar normalden yavaş çalışıyorsa ve ilk aklınıza gelen internet hızı ise bağlantı hızınızı kontrol edebileceğiniz internet sitelerinde gerekli kontrolleri yapmanız yeterlidir. Eğer internet hızınız normalse kullanılan cihazın depolama alanının kontrol edilmesi gerekir. Depolama alanının dolması cihazın daha yavaş çalışmasına neden olur. Bu ihtimali de eledikten sonra herhangi bir kötü niyetli yazılımın bilgisayarınızda olup olmadığından emin olmanız gerekir. Bunun için güvenilir bir virüs koruma programından yardım alabilir ya da Avita Çalışan Destek Programı’nda yer alan TeknoDestek danışmanlığından yararlanabilirsiniz.

Yazıcınız Çalışmıyorsa

Aktif olarak yazıcı kullanımı ofislere özgü bir durum olarak gözükse de evde çalışırken de yazıcı kullanımına ihtiyaç duyulabilir. Yazıcı çalışmıyorsa ilk değerlendirilmesi gereken yazıcının işlevini yerine getirmesi için gerekenlerin doğru bir şekilde sağlanıp sağlanmadığıdır. Yazıcının mürekkep kartuşları dolu ve doğru takılmışsa, içerisinde çıktı alacak kayıt varsa, yazıcı driverları güncelse öncelikle cihazı kapatıp tekrar açmayı yani reset atmayı denemek gerekir. Yazıcı ve bilgisayar arasındaki bağlantıdan emin olmak, eğer yazıcı internet bağlantısı ile çalışıyorsa bağlantıyı kontrol etmek de bir sonraki adımda yapılması gerekenlerdir. Yazıcınız çalışıyorsa ama istediğiniz kalitede çıktı alamıyorsanız, aldığınız çıktılarda beyaz çizgiler varsa yazıcının baskı kartuşunda tıkanma olabilir. Kartuşun baskı yapan kısmını pamuklu bir çubukla temizleyip tekrar çıktı almayı deneyebilirsiniz.

E-Mail Kurulumu

Evde çalışmaya başladığınız zaman ofis bilgisayarınızı kullanmayabilirsiniz. Kendi bilgisayarınızı kullanırken de ofis bilgisayarında IT departmanı tarafından hazır hale getirilmiş bazı özelliklerden mahrum kalırsınız. Şirketlerin mail kurulumları için kullandıkları altyapı farklı olabilir. Bu nedenle kişisel mail adreslerinize girdiğiniz kadar kolayca şirket maillerinize giremeyebilirsiniz. Şirket mail kurulumu için IT departmanı tarafından verilen yönergeleri izleyerek mail hesabınıza erişim sağlayabilirsiniz. Buna ek olarak TeknoDestek danışmanlık hizmeti ile mail kurulumu için ihtiyacınız olan desteği alabilirsiniz.

Dosyalarınız Açılmıyor

Daha önce de bahsettiğimiz üzere şirket bilgisayarları kullanıma hazırlanırken ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli tüm programlar kurulur. Kişisel bilgisayarınızda .pdf, .rar, .docx ya da .pages gibi yaygın kullanılan dosya uzantılarını açabilmenizi sağlayacak programlar bulunmayabilir. Herhangi bir dosyanın açılmaması halinde mutlaka çıkan uyarıyı dikkatle okuyun. Eğer “desteklenmeyen format” gibi bir uyarı alıyorsanız ilgi dosya formatını açmak için gerekli olan yazılımı kurmanız gerekmektedir.

Program ve ürün kurulumu, yazılım, sistem hızlandırma, virüs temizliği, yedek alma ve mail kurulumu gibi konularda Avita Çalışan Destek Programı kapsamında verilen TeknoDestek hizmetinden destek alabilir, bu konularla ilgili daha detaylı bilgi için Avita teknoloji danışmanlarıyla görüşebilirsiniz.

İletişim Formu

Detaylı bilgi almak için aşağıdaki formu doldurarak size ulaşmamızı sağlayabilirsiniz.