Blog

İş Yerinde Güven Ortamı Oluşturmanın 3 Yolu

İş Yerinde Güven Ortamı Oluşturmanın 3 Yolu

Güven duygusu insan hayatındaki en değerli duygulardan birisidir. İş yaşamından özel hayata, sosyal ilişkilere kadar her durumda insanlar birbirlerine güvenme ihtiyacı hissederler. İş yerinde güven ortamı oluşturmak ise ekip çalışmasının işlevsel hale gelmesi, kurum kültürünün varlığını sürdürmesi ve en önemlisi de çalışanların işleri, kariyerleri ve gelecekleri ile ilgili soru işaretlerinin ortadan kalkması ve çalışma saatlerini en verimli şekilde geçirebilmeleri açısından önemlidir. 

İş yerinde güven ortamı oluşturmak son yıllarda üzerine daha çok düşünülen ve hassasiyetle yaklaşılan konulardan birisi. İnsan kaynakları yetkililerinin performans artışı için yaptıkları çalışmalarda çalışanların şirkete, yöneticilerine ve ekip arkadaşlarına duydukları güveninin çok büyük bir öneme sahip olduğu gerçeğini ön planda tutmaları elde ettikleri sonuçların tatmin ediciliği açısından büyük öneme sahip. İş yerinde güven ortamı oluşturmanın değeri her geçen gün artarken sizler için ufak ama emin adımlarla bu ortamı nasıl oluşturabileceğinize dair bazı önerileri bir araya getirdik. 

1.Saygı Çerçevesinin Korunmasını Sağlayın

Saygı sadece kelimeler ile aktarılabilen bir kavram değildir. Bir toplantının zamanında başlayabilmesi, kuralların kişi veya ekipler ve özellikle de yöneticiler için esnetilmemesi gibi önemli noktalar iş yerinde güven ortamı oluşturabilmek açısından çok önemlidir. Bir toplantının başlangıç saatini kaçıran üst düzey bir yönetici olsa bile bu ihmal karşısında ufak bir özrün herkes için çok kıymetli olacağının unutulmaması gerekir. Doğru hitabın yanı sıra, “kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapma” mottosunun yerleşmesi de saygının tüm alanlara yayılmasını ve iş yerinde güven ortamının oluşmasına katkıda bulunabilir. 

2.Hem Şirketi Hem Çalışanı Koruyun 

Son zamanlarda şirketlerde veri güvenliği kapsamında alınan önlemlerde artış yaşandığını söylemek mümkün. Ancak önem verilmesi gereken bir diğer nokta, şirket verilerinin yanı sıra çalışanların verilerinin de korunmasıdır. Çalışan verilerinin saklanmasında ve korunmasında şeffaf bir yaklaşım izlenmesi, çalışanların kendilerini güvende hissetmesine yardımcı olacaktır. 

3.Kapsayıcı Bir Çalışma Ortamı Yaratın 

Bir şirkette çalışanların yaratıcılığı, inisiyatif alabilmeleri ve seslerinin duyulması ilerlemenin ve gelişmenin altın anahtarıdır. Bu niteliklerin ortaya çıkabilmesi için çalışma ortamının farklı önerilere, fikirlere, tartışmaya ve hata yapmaya açık olması gerekir. Çünkü cesaret sadece motivasyon cümleleri ile sağlanabilen bir duygu değildir. Özellikle işe yeni başlayanların gerçekten cesaretlenebilmesi için kurum kültürünün bunu destekleyecek bir yapıda olması gerekir. Tartışmaya açık olan bir kurum kültürünün yanı sıra; organizasyon kabiliyeti yüksek, dinleyen ve anlayan, empati kurabilen yöneticiler de iş yerinde güven ortamı oluşturmak için büyük bir öneme sahiptir. 

Çalışanlarınıza Destek Olun 

İş yerinde güven ortamı sağlamak için atılması gereken adımlardan bazılarını sizler için derledik. Bunların yanı sıra çalışanlarınızın yaşadıkları sorunlarda yalnız olmadıklarını, kafalarını karıştıran durumlarda destek alabilecekleri profesyoneller olduğunu bilmesi de güven ortamı oluşturmak için önemli bir unsurdur. 

Avita Çalışan Destek Programı kapsamında psikolojik danışmanlık, tıbbi danışmanlık, sağlıklı beslenme danışmanlığı, yeni doğan bakım bilgisi, ofis içi egzersiz programları, mevzuat danışmanlığı başta olmak üzere, çalışanlarınızın günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunlarla daha kolay başa çıkmalarını sağlayacak hizmetler sunuyoruz.  

Çalışanlarınız, her türlü soru ve sorunları için şirketlerinin yanlarında olduğunun bilinciyle işlerine daha kolay odaklanırken, bu desteği sunan bir şirketin parçası olmak da güven duygularını pekiştirecektir. Mutlu çalışanlar ve mutlu bir şirket için bize ulaşın. 

İletişim Formu

Detaylı bilgi almak için aşağıdaki formu doldurarak size ulaşmamızı sağlayabilirsiniz.