Çalışan Destek Programı

Çalışan Destek Programı Nedir?

AVİTA Çalısan Destek Programı, çalışanlarınızın ve ailelerinin ücretsiz yararlanabildiği, kişi üzerinde stres yaratabilecek tüm konularda, alanında uzman danışmanlar tarafından 7 gün / 24 saat verilen danışmanlık ve bilgilendirme hizmetidir.

İş yaşamının vazgeçilmez bir parçası olan Çalışan Destek Programının amacı, kurumunuzun en değerli varlığı olan çalışanlarınızın iş-özel yaşam dengelerini başarılı bir şekilde kurmalarına yardımcı olmak ve onların iş yaşamlarındaki tutkularını canlı tutup birer mutlu çalışan olarak şirketinize daha fazla katma değer sağlamalarına destek olmaktır.

Verilen tüm hizmetler gizlilik, güven ve kurumla iş birliği temel ilkelerine dayalı olarak, uluslararası standart ve etik kurallar çerçevesinde yürütülür.

ÇALIŞAN DESTEK HİZMETLERİNİN TARİHÇESİ

EAP hizmetleri, ABD'de 1960'lı yılların sonlarında başlatılmıştır. İş yerlerinde mesai arkadaşları arası danışma birimi, alkol ve ilaç bağımlılığını yenme üniteleri ve kulüpleri gibi birimlerle gelişme gösteren uygulamalar, kısıtlı alanı nedeniyle başlangıçta istenilen etkinliği sağlayamamıştır.

1970'li yılların başında, şirketler, insan hayatına dair diğer etkilenimleri de göz önüne alarak hukuki, finansal, duygusal, evlilikle ilgili konulara da eğilerek, Çalışan Destek Programı kapsamını genişletmeye başlamışlardır. Bu programlar ile, çalışanların hizmetten daha erken faydalanmaya teşvik edilmesi, programların sorgulayıcı olmaktan çok yapıcı mesajlar vermesi, madde veya alkol problemi olan bireylere yardım etmede daha etkin çözümler sunulması gözetilmiştir.

1980'li yıllarda, günümüzdeki örneklerine benzer yapıda profesyonel ÇDP hizmeti sağlayan kurumlar ortaya çıkmıştır.

‘Türkiye'nin ilk Çalışan Destek Programı'nı sunan AVİTA'da, ÇDP standart ve etik kuralları tüm dünyada uygulandığı şekliyle benimsenmiştir.’

BÜTÜNSEL SİSTEM

Program, hem çalışana hem yöneticiye yönelik tamamlayıcı hizmetlerin yanında yönetime yapılan periyodik değerlendirme ve raporlamalarla bütünsel bir sistemdir.

Çalışana 7/24 Danışmanlık ve Bilgilendirme

Türkiye çapında hemen her konuda kapsamlı hizmet ağımız, özel yazılım ve bilgi işlem altyapımız, gelişmiş çağrı merkezimiz ve deneyimli ekibimiz ile 7 gün 24 saat hizmet vermekteyiz.

Kurum tarafından finanse edilen hizmetler, çalışanlara ve aile bireylerine ücretsiz olarak sunulur. Tüm hizmetlerimiz, gizlilik, güven ve kurumla işbirliği temel ilkelerine dayalı, uluslararası standartlar ve etik kurallar çerçevesinde yürütülür.

Danışman kadromuz, konusunda deneyimli klinik psikologlar, doktorlar, mevzuat danışmanları ve diğer yetkin danışmanlardan oluşmaktadır.

Yöneticilere Özel Çözümler

AVİTA aynı zamanda yöneticilere de aktif olarak kullanabilecekleri özel çözümler sunarak çalışanlar ile ilgili yaşanabilecek sorunlarda ve diğer bir çok farklı konuda destek vermektedir.

» Detaylı bilgi için Yönetici Araçları sayfamızı inceleyebilirsiniz

Düzenli Değerlendirme ve Raporlama

AVİTA, analiz-değerlendirme ve raporlama hizmetleriyle de yöneticilere ve kurumlara etkin destek sağlar. Yapılan raporlamalar, çalışanların sorun yelpazesi ve çözüm önerileri konularında yönetime objektif bilgi verirken insan kaynakları stratejileri ve eğitim programlarını hazırlamada kurumlara yardımcı olmaktadır.